Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

BVC

Publicerad 2014-02-25 18:19:10 i Allmänt,

 
 
 

Stor och liten (Aksels mormor) morgonmyser på golvet. Spegeln som Aksel fick av mamma är er en ny favorit här hemma.  Helt galet vad tiden går fort. Den senaste veckan har det hänt så mycket för Aksel i utvecklingen. Han pratar med flera vokaler, lyfter huvudet och snurrar runt som aldrig förr. Igår greppade han skallran två gånger. Han kliar sig så i munnen, men inte kan det väl vara tänder allra redan!!??? Hoppas inte.
 
Idag var vi till BVC för att väga och mäta och han fortsätter att korsa alla kurvor och hans linje går rakt upp. Nu två månader och en vecka väger han 5380 g och är 58,5 cm lång. Nu har han vuxit 11,5 cm och gått upp 2610 gram (han vägde 2770 gram när han kom). Tänk det är som att bära två nyfödda Akslar.
 
Idag har göteborgsvädret varit fantastiskt. Jag och Aksel rymde flyttkaoset och smett ut på en promenad med Aksels bb-kompis Stina och hennes mamma. Nu är det snart dags för kvällsmat. Mums!
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2014-03-19 16:32:01

Ja så söt =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela