Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

årets första och andra julbord

Publicerad 2013-12-04 21:58:01 i Allmänt, Gravid,

Årets första julbord intogs på Långedrags värdshus. Julmaten smakade gott, kanske just för att det var den första för i år, bortsett från risgrynsgröten och skinkan som jag ätit i en månad. Den hembakata kavringen blev en favorit. Tror jag fick gravidcraving på den. Åt tre skivor och satt i princip och luktade på brödet. Lite stört, men vad gott det luktade, hihi! 
Uppläggningen och dekorationen var lite utöver det extra, snyggt.
 
Blev sugen på en liknande eldstad hemma. Kanske något att satsa på till huset!?
 
 
Julbord nummer två intogs i min hemby utanför Ulricehamn. All julmat var hemlagad och i efterhand så förstår jag inte att jag tyckte första julmaten var så god för detta var ännu godare. Mums!! Speciellt Janssons frestelsen.
 
 
Hjärtat tillsammans med mina barndomsvänner och mamma. Quiztävling pågår.
 
 

Jag och bebis, superhungriga precis innan det är dags att åka till julbordet:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela