Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Humör

Publicerad 2010-09-22 17:32:03 i Allmänt,

Varit två helt underbara dagar med fint väder. Helt otroligt galet att vädret kan styra humöret. Hade det inte varit för solen skulle jag utsett denna dag till en av de sämsta då jag knappt kan hålla ögonen öppna. Redan insett att ögonen aldrig kommer hålla sig vakna tills det är dags för natten. Tog vara på solen och bestämde mig för att traska vägen från stan hem till Kallebäck. Var en alldeles lagom sträcka och den får bli dagens träning.


Var en tur på stan idag efter skolan. Insåg i går att det är nog tid att skaffa en ny höst/vinter gaderob med nytt smink. Solpuder är fint men inte när man är blekast i hela världen. Gick därför in på Kicks får att spana in något bra puder som skulle matcha mitt vinteransikte. Fick hjälp av en otroligt söt tjej som till och med erbjöd att sminka ansiktet med puder och rouge. Slutade med att tjejen sminkade mig med ID smink som är ett mineralsmink som låter huden andas. Vet inte helt om jag tyckte det blev bra, kände mig lite blek, men tror det är en vanesak. Gillade starkt den rosa rougen i alla fall. Känner inte ens att jag har smink på mig. Sminket kostar en del så det tål att tänkas på men av erfarenhet brukar det vara värt att lägga några extra kronor för att bli riktigt nöjd. Som alltid när man traskar runt på stan går pengarna åt på allt möjligt. Idag blev det både en byxa, en sjal och två längre tröjor med voulange. Super nöjd!!

























Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-09-22 18:44:11

ID roules! De e superbra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela