Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-03 22:03:33

Ohh du gör så snygga magbilder, jag borde engagera mig mer =D

Svar: Tack!! Denna veckan är det min kompis Anna som fotograferat:) Hon är superduktig. Lite roligt att ha tänker jag:) Tog inte så mycket bilder i början av graviditeten. Ångrar det lite så här i efterhand:P
Marie

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-05 13:35:34

Ja, har också börjat känna så att den får hålla sig lite till i magen, för att vill inte den ska komma för tidigt heller ju, trots att man längtar som en galning. Hur tänker du vid smärtstillande vid förlossning, hur har du tänkte göra där? Fniss kommer nog också sätta upp advent tidigare, hehe

Kram

Svar: Precis, stanna och bli stor och stark. Tycker också att det är mysigt att magen har börjat växa nu:)

Jag kommer att vara öppen för det mesta, kan tänka mig Eda och akupunktur t ex.

Litar på min andning (har astma) så lärt mig andas tidigare och lustgas till en början men kommer inte vara stor och stark bara för att. Hur tänker du? Kramis
Marie

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-05 21:29:53

Jag känner som nu att jag vill inte ta ryggbedövningen, men men man är nog inte så kaxig då, så behöver jag får jag nog allt ta den, man ska ju ha kraft och ork.

Kram

Svar: Ja, i slutändan är väl det viktigaste att man orkar. Spänner man sig är Eda ett alt. För att få kroppen att slappna av.

Jag tänker att det viktigaste är att vi vet vilka alternativ vi har som finns för att underlätta och att vi känner oss trygga med vad barnmorskan och läkaren pratar om. Hade ni ett trevligt möte med föräldragruppen igår?:)
Marie

Postat av: Elena

Publicerad 2013-11-05 21:44:04

Vilken fin bild!

Svar: Tack:) Din blogg verkar väldigt mysig. 😚
Marie

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-05 23:19:30

Ja det var jättetrevligt på Föräldragruppen, nu kan man prata mer med varandra också det stela har försvunnit, det märks att vi tycker vi känner varandra bättre.

Kramar

Svar: Vad bra, skönt när man kan prata och diskutera sina tankar med någon som är i samma situation som en själv. Jag håller på att baka en mjukpepparkaka som jag ska ha med mig till föräldragruppen i morgon. Vi som står för fikat:p
Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela