Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

sentimental

Publicerad 2012-03-07 22:32:02 i Allmänt,



Skolan flyter på i rasande fart. Slutpraktiken är snart slut och det är med en tår i ögat jag kan säger att jag kommer sakna mina VFU-elever. 3,5 år går fort. Fick mina bedömningspapper idag. Lovorden om vilken bra lärare och förebild jag kommer bli värmde hjärtat:) 

Har precis gjort klart min första montessoriuppgift. Försättsblad om Maria Montessoris filosofi, hennes syn på praktiska vardagsövningar och hennes  syn på sinnestränande material. Gött!


Hoppade in på en spontan bio idag. Simon och ekarna. Jag och Jannika har pratat om att se den länge och idag passade det bra. Rekommenderar filmen och framför allt boken.

När jag traskade ut från bion hade jag inte kikat på mobilen sedan kl.14. Lite dumt för ett väntat/oväntat samtal hade ringt. Hoppas hoppas de ringer igen.

Avslutade denna fina dag med att promenera hem i snöflingor som faller över Göteborg i kväll!!

Tror att jag får hänga tillbaka vårjackan i gaderoben och plocka fram vinterjackan igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela