Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Våren ♥

Publicerad 2012-01-31 21:31:07 i Allmänt,

Åh, vet inte vart tiden tar vägen.
Vårterminen för min del kommer att springa i väg med rasande fart.....

På måndag börjar slutpraktiken som varar i 5 veckor. Under denna period skall jag göra ett utvecklingsarbete på skola, hålla i större delen av lektionerna samt bli bedömd.

Kommer under våren fortsätta att arbeta som Gästvärd på Stena Line vilket är superkul.
I mars börjar jag skriva vårt examensarbete samtidigt som jag har fått ett korttidsvikarieat i en förskoleklass i april. Skall bli super spännande:)

Under hela terminen läser jag Montessoripedagogik för att utöka min kompetens som framtida lärare. Otroligt spännande att få ett annat perspektiv på hur pedagogik och didaktik kan praktiseras.

Snart åker vi till Branäs för underbara dagar i snön. Längtar.

Känner ni som jag att denna vår kommer springa i väg i rasande fart?!

Snart är det sommar och jag tar examen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela