Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Tacksam!

Publicerad 2012-01-17 00:08:02 i Allmänt,

Bloggen har varit allt annat än prioriterad denna helg. Min älskade älskling blev utsatt för "oprovocerat våld (rån och misshandel) i det offentliga rummet, centrala Göteborg, sent under lördagsnatten". Polisens benämning på det hela!!

Han fick ta emot sparkar och slag mot huvudet samt hot med kniv. De fick med sig saker av värde och sådant som komplicerar vår vardag en del. Dessutom berövades vi vår trygghetskänsla!!

Men I det stora hela betyder det egentligen ingenting. Älsklingen hade trots händelsen en ÄNGEL som skydda honom. Är så tacksam att han mår så pass bra som man kan göra efter en sådan händelse.

För en stund stannade mitt hjärta! När polisen kom och plockade upp mig för att åka med min älskling till sjukhuset fanns så mycket känslor. Kärlek, ilska, förtvivlan, chock, lättnad och på något vis knöts våra band ihop hårdare och tajtare än någonsin tidigare!

Det finns så många olika känslor i kroppen att det jag saknar ord när sånna hör oförutsedda händelser sket. Man hinner pendla/tänka allt mellan himmel ovh helvete. Målar upp olika senarion i huvudrt och förutsätter det värsta. Är så tacksam för att du kommer bli helt återställd fysiskt. Tillsammans får vi stärka vår trygghetskänsla så att den blir ännu starkare.

Jag Älskar Dig!!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela