Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Familjehelg

Publicerad 2010-12-12 23:01:26 i Allmänt,

Småkillar, syskon, tonåring, föräldrar, morfar och respektiven tillsammans i ett hus med skratt, mys, samtal, julbord, söndagsmiddag, pepparkaksbak, nyfunnen vänskap, kyla, småstadsliv, snö och sol.

En familj där småkillarna, 6 och 8 år tog mitt hjärta direkt. Vi byggde piratskepp, spelade minigolf och lekte jägare med Emilgevär. Bakade även peppakakor enligt traditon med småkillarna medan de "vuxna" roade sig med teknikprylar. Godisbiten roade sig med att fixa craschade datorer.

Lördagen spenderades på Marinan i Åmål där Morfar bjöd på julbord enligt årlig tradition. Fanns en stor och härlig julbuffé och magen blev nöjd som bara den. Tomten kom med klappar till barnen och vi vuxna vi babblade som bara vuxna kan.

Sovmorgon som bara den, promenad i ett soligt vinterlandskap med avslutande söndagsmiddag. En perfekt avslutning på helgen.

Nu tillbaka i Göteborg och i morgon är det Lucia och jag längtar som bara den efter stämningen från barnen som sjunger Luciasånger. Kommer givetvis spendera morgonen på Mossebergsskolan där mina 2:or kommer lussa för hela skolan.

























Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-13 10:54:21

nu blir jag glad!

Postat av: Caroline - Never a failure always a lesson

Publicerad 2010-12-13 17:51:16

Va fina ni är! :D PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela