Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Myshelg ♥

Publicerad 2011-11-07 16:59:56 i Allmänt,




Jag har njutit varje sekund av lördagskvällen och söndagen denna helg. Lördagskvällen spenderade vi på restaurangen Basement. Vi åt 6 rätters med tillhörande vinpaket. 

Surdegsbröd med tillbehör

Baconcrips 

Hummersallad

Torskrygg från med laxrom och pepparrot, gratinerat ostron samt smörbakad jordärtskocka

Hängmörad oxfilé med Taleggio och halstrad anklever, serveras med pumpapurè, svenska kantareller, samt klassisk rödvinsås smaksatt med tryffel

Crème Brulée serveras med ugnsbakta äpplen, kardemummaskum samt calvadossorbet

Helt klart en av de bästa restaurangerna jag ätit på. 



 


"Ända sedan starten i källarvalven på Götabergsgatan har den numera enstjärniga krogen Basement lyckats med konststycket att behålla en välkomnande, familjär atmosfär. Det känns lite som att vara efterlängtad gäst hos riktigt goda vänner. Fullpoängaren för service känns nästan lite i underkant. Inget knussel med smakportioner till den som hade färre rätter. Vinvalet var träffsäkert och spännande. Dessutom är det skickligt att få gästerna att lämna stället med ett leende på läpparna, något fattigare, men ändå nöjda." Allt detta enligt GP:s Uteätarna.










Mätta och lite extra kära strossade vi Avenyn för att gå på nattbio. Filmen vi såg är baserad på norrmannen Jo Nesbø's roman Huvudjägarna. Åh, gillade filmen super mycket och det bästa av allt den var på norska. 





Efter filmen mötte vi upp lillebror och hans vänner då de var på en inflyttningsfest, inte långt från Bergakungen. Mysigt att träffa några vänner från 'hemma'.
Vi kastade in handuken vid tretiden, då det var dags för övriga gänget att göra stan.




Söndagen myste vi oss igenom med pizza och film. Såg bland annat mysiga barnfilmen Cars 2 och PAX. Min nabo i Oslo hade en av huvudrollerna i filmen PAX vilket gjorde den sevärd, i övrigt en sjukt tråkig film :) 

Älskling, tack för bästa helgen på länge.

Älskar dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela