Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Bussar

Publicerad 2010-11-03 22:10:43 i Allmänt,

I går var jag trött och less på allt som hade med skolan att göra så bestämde mig för att göra ett miljöombyte. Dyblöt som jag var klev jag på bussen hem till mor, far och lillebror. Var inte det enklaste att komma hem då vädret utgjorde hinder för chaufförerna. Bussen jag tänkte åka med kom inte alls, i buss nr 2 slutade fläkten att fungera, så då fick jag byta buss uppe vid delsjömotet i Göteborg för att åka en buss till Borås via Bollebyggd:/ Suck, tänkte jag. När jag äntligen kom till Borås hoppade jag på en buss som tar en hel timma från Borås men det var det värt för jag fick sällskap av en go och glad buss chaufför som körde skolbussen jag åkte med som liten. Snäll som han var fick jag vänskapsrabatt och han körde mig hela vägen hem till dörren. Tur att det finns personer som kan lysa upp vardagen när saker och ting verkar göra precis tvärtom.

Kom att tänka på en barnlåt som vi ofta sjöng när vi åkte på klassresa: 

En busschaufför, en busschaufför, det e en man med glatt humör.
En busschaufför, en busschaufför, e en man med glatt humör.
Och har han inget glatt humör, så är han ingen busschaufför.
En busschaufför, en busschaufför, det e en man med glatt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela