Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

first day

Publicerad 2014-01-06 21:11:10 i Allmänt,

 

Första dagen då Aksel och jag roddar hemmet utan pappa. Hittills har det gått bra och Aksel har varit en väldigt snäll bebis. Vi tog sovmorgon till tio, för att sedan äta frukost tillsammans!! Aksel valde att spendera frukosttiden i babygymmet så jag fick glatt sitt bredvid och äta. Göteborg har bjudit på det fanastiska vädret, vind och regn från både norr, öster, väster och söder men jag och Aksel tog en långpromenad tillsammans med min kollega och sedan värmde vi oss med en kopp thé, mums. Det blev sen middag, Aksel har dock hunnit äta några gånger mellan det, min lilla snuttis. Sen har godingen sovit större delen av kvällen och jag har passat på att gå igenom alla övningar i period 1 från Olga Rönnbergs tränningsbok, Träning för nyblivna mammor. Tog det lugnt och maxade inga övningar med risk för att snittet eller stygnen inne i magen efter operationen skulle ta stryk.
 
I morgon hade egentligen varit dagen då ledigheten skulle varit slut och jag skulle börjat jobba. Konstig känsla att inte gå till jobbet. Nu ska jag på riktigt vara tillsammans med våran härliga och mysiga son. Ofattbart!! Våran lilla groda.
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2014-01-07 13:48:04

Hejsan, denna barnvagn har vi och vi är jättenöjda =D http://myflowergirl.blogg.se/2013/july/ett-barnvagnskop-senare.html

Jäg tyckte också att det kändes lite då man skulle vara själv helt plötsligt, för varit skönt att ha sambon hemma. Men det går bättre än man tror, de är ju underbart att vara mammaledig. Har också varit ut på en promenad med snäckan nyss, sååå skönt

Kramar, söta ni är

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela