Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

v.37 ♥

Publicerad 2013-11-18 23:34:34 i Allmänt, Gravid,

 
v. 37 (36 + 2)
 
Idag var jag på kontroll för att se så att bebis mår bra. Går ofta nu, vilket känns skönt, bara för att hålla koll. SF-måttet hade vuxit nästan 1,5 cm sedan förra veckan. Skönt! Hjärtljuden var fina och huvudet har sjunkit långt ner och i bäcknet. Är du kanske påväg snart eller ligger du bara där inne och växer till dig och har det gott och trångt!? Hihi.
 
Första paret i vår föräldragrupp har fått en liten flicka, hon hade bråttom och kom ca 2,5 vecka före utsatt bf. Kanske dags att börja städa skrivbordet på jobbet, utifall att......
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-18 23:58:08

Fining och så fin magen är, klapp klapp =D

Skönt att allt såg bra ut, kan man andas ut, för som du säger, det är en ofrivillig oro och spändhet man dras med nu, man kan tyvärr inte mota bort den, men det är ju moderskänslorna som kommer =D
kramar

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-19 00:02:10

Oj missa svara på lite ser jag, jag går hemma nu sedan några veckor tillbaka, är skönt men lite rastlöst med, hehe.

Samt ja har också hört att de som matar med flaska att de är nöjda med det och att det går bra. Det är ju lite bökigare bara, smidigare med bröstet såklart, men det är ju vanor man vänjer sig vid. Får se till att ha många rena flaskor, köpa på sig så =D, samt ha lite is i magen då man ska göra klart ersättningen =D

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-19 00:09:23

Ja, jag har inte gått upp så mycket annat än vid magen, i alla fall tycker jag så själv, men har gått upp 8kg nu, hehe så nog måste det synas mera än jag tror, har du gått upp mer nu?. Ja min frisör sa också att man kan slinga, men jag tror ändå att jag väntar. Hur var det vaccinerade du dig?. Ja jag är också ganska lugn, men till viss del nojig också så det är lite blandad kompott, skratt

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-19 00:22:32

Läste att du kanske också får göra kejsarsnitt, får se om vi följs åt där med då =D, men det blir bra vilket som, man är under bästa vård, man måste tänka så

kraamar, nu är det natti natti här

Postat av: Marie

Publicerad 2013-11-19 11:40:33

Ja bra att kesarsnitt finns. Samt min mamma hade för smalt bäckenben och hon fick äta något vidgande som gjorde att hon kunde föda normalt sedan. Men det kommer gå bra vilket som, men förstår att det är drygt att gå vänta, för ovisshet är drygt så hoppas att du får den tiden snart då, =D, kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela