Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

v. 39 ♥

Publicerad 2013-12-04 22:14:19 i Allmänt, Gravid,

 
v.39 (38+3)
 
Nu är det inte länge kvar. Imorgon är det åtta dagar kvar till BF-datumet. Tror inte jag förstår hur nära det är tills bebis är här, även om jag skulle gå över tiden. Funderar på om jag borde sluta arbeta snart eller om jag ska jobba lite till. Tror jag har lite seperationsångest från att lämna jobbet och eleverna. Jag är otroligt tacksam för att jag fortfarande mår så bra som jag faktiskt gör och funderar mycket på hur det kommer att kännas när det är dags. Magen har sjunkit rejält och det börjar bli trångt därinne och lite tyngre för ryggen då bebis ligger väldigt långt ner. Magen är spänd mest hela tiden, antar att det är sammandragningar men inget som gör ont eller besvärar. Är en aning stel efter en natt i sängen men kroppen brukar mjuka upp sig ganska fort. Det bästa under graviditeten har helt klart varit all fotmassage som älsklingen gett mig. G.U.L.D. Nu är vi nyfikna och undrar såklart vem du är som buffar därinne. Redan älskad och jag blir alldeles lycklig när jag tänker på dig i vår familj. I måndags installerade hjärtat babyskyddet i bilen och hjälp vad verkligt allt blev på något vis. Där ska du snart sitta, i vaggan ska du snart sova och i barnvagnen som mormor sytt täcke, kudde och babynest i matchande tyg ska du ligga/vila/sova. Dags att krypa till kojs så att vi är utvilade om du skulle bestämma dig för att titta ut redan nu .

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-12-05 07:19:02

Tiden från där jag var där du är nu tills nu när jag sitter här med en nyammad sovandes kille i famnen känns suddig:)

Postat av: Marie

Publicerad 2013-12-05 17:33:24

Ohh spännande snart där =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela