Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Afternoon tea

Publicerad 2013-12-08 10:03:28 i Allmänt, Gravid,



Fler och fler personer i min omgivning kommenterar och har åsikter om att jag fortfarande "jobbar". Varför är du inte hemma och njuter av lite egentid? Det kommer du inte ha någon sen. Passa på att träffa vänner för det kommer du inte ha tid till. Du kommer behöva dina krafter till att förlossningen, så du behöver vara hemma och vila. 

Tur att "alla" har stenkoll utom jag, uppenbarligen! I och med att jag inte har spelat någon fotboll denna höst kombinerat med att jag har mått otroligt bra och kunnat njuta av att vara gravid har jag inte haft några bestämda planer på eftermiddagarna efter jobbet. Har jag orkat har jag varit ute på promenader, fikat med vänner eller till och med tagit det lugnt ändå. 

I torsdags mötte jag upp Linda efter jobbet för en Afternoonteabuffé på Eva's. Supertrevligt att sitta och prata om allt mellan himmel och jord och dessutom jag slapp att laga mat. Det är avkoppling! Fylld av ny energi till att "orka" föda barn trots att jag har jobbat på dagen. 

Självklart är jag inte superwoman alla dagar och sover vissa nätter inget alls, men då sover jag när jag kommer hem istället. Dygnet är lite uppochner men tänker att då är jag redan van när bebis väl kommer. Jag kanske prioriterar helt fel men vad gör det om hundra år när jag kan leva nu!? 

Nu ska jag äta adventsfrukost tillsammmans med min underbara sambo för att sedan göra några av sakerna jag prioriterade bort igår. Kanske ska jag köpa årets första julklapp, hihi... Önskar er alla en trevlig andra advent ✨

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2013-12-08 14:21:40

Vad mysigt! Och tycker du prioriterar rätt, det där känner man:)

Postat av: Marie

Publicerad 2013-12-08 18:57:03

Ja men folk har så mycket åsikter och det kommer när man fått barn med märker jag, det ifrågasätts det man gör osv, men men man vet ju bäst själv vad som fungerar och vad man orkar osv, så gå på din magkänsla =D

kramar

Postat av: Marie

Publicerad 2013-12-08 23:48:36

Hej vännen. Tack själv för alla rader. Jag tycker att jag fick sammandragningar de sista 2v. Intensivare sista veckan, men då tyckte jag att de gjorde ont oxå. Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela