Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

This is my way back

Publicerad 2012-02-15 15:35:55 i Allmänt,

Sedan cirka 2 veckor tillbaka känns det som om jag har fått tillbaka glädjen i vardagen. För cirka 2 veckor sedan började jag att cykla lite lätt på gymmet samt att jag började med enkla rörelseövningar. Jag har varit på gymmet 6 gånger sedan jag började. Igår testade jag att göra lite lätta styrkeövningar och idag har jag en lätt stelhet i kroppen - träningsvärk:) Det bästa av allt är att under denna period har jag inte haft någon feber och jag har somnat som en stock varje kväll. Mina sömnproblem försvann samma dag som jag började gå till gymmet.

Please, please - låt mig fortsätta att få vara frisk.

Allt är mycket roligare när man kan röra på sig utan att bli sjuk.
Henke frågade på skoj i helgen om han hade fått en "ny" flickvän?!
Tänk vad lite träning kan göra för humöret:)

Åh, helt plötsligt har jag energi som jag inte vet var jag skall göra av. 
Utmaningen för mig är att inte rusa för fort utan ta det i kroppen takt. 

Hade jag fått bestämma hade jag maxat alla övningar på gymmet och jag hade även snörat på mig gympaskorna och gått ut och kört intervaller. Jag vill känna tröttheten igen, den som man får på fotbollsplanen.

Men jag håller tillbaka och tar det i kroppens takt. Att jag har en lättare träningsvärk är positivt.
Kroppen svarar förvånadsvärt bra.

Nu har jag äntligen börjat min resa - This is my way back!   




Minsta löptur i höstas innan jag 'gav upp' och inväntade operationstillfällena. 
Snart, snart, snart..... är jag tillbaka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela