Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Runt Europa

Publicerad 2011-11-16 22:49:17 i Allmänt,



Idag försvann all frusteration, iaf för stunden. Solen är på besök och ger mig NY ENERGI.
Tog på mig löparkläderna, var veckor sedan senast, och tog några svajiga löpsteg. Glashalt!
Åh, jag som ville.
Tog mig ner till Änggårdsbergen och tänkte att på gruset är det nog inte lika halt, vilket jag hade helt rätt i:) Ingen ansträngning sa tandläkaren, då kan stygnen i käken gå upp. Sakt och gjort jag trippade fram på med små steg. Kom inte längre än till Torbjörnsbacken, hjälp! Pust, stonk och stön! Var det så här jobbigt att löpa?! Min puls var högre än högst. Tänkte att jag skulle tassa runt
'Europa' men icke. Blev istället lite löpning varvat med mycket gång. Mitt kortsiktiga mål framöver får bli att löpa runt Europa.
Inser att det kommer ta ett tag att bygga upp fysiken igen.
Skam den som ger sig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela