Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Lever vi i hegemoni?

Publicerad 2011-11-14 10:33:19 i Allmänt,





I dag börjar ett betygsgrundande litteraturseminarium över intranätet. Känns som om detta kan bli en utragen historia innan alla har delat med sig av sina inlägg för att kunna skapa en argumenterande diskussion.

Vår grupp diskuterar hurvida samhället är en monokulturell skola styrd utifrån en hegemonisk diskurs och hur vi utifrån vår profession som lärare i skolan kan förändra skolan till att bli en mångkulturell skola där det är positivt att vara olika. Kulturen lär oss mönster av olika slag vilket gör att vi genom en mångkulturell skola kan arbeta tillsammans och lära av varandra och om världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela