Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Sommargrisar

Publicerad 2011-03-28 18:40:49 i Allmänt,

Vi bybor som är uppvuxna utanför stan vet att det finns grisar som är rosa, bökar i leran och slaktas till jul. Vad jag inte visste var att det finns sommargrisar. Under dagens seminarium vek jag mig dubbelt då våran seminarieledare berättade att han hade beställt två sommargrisar. Dessa grisar väger 30 kg när de levereras till hans sommarställe i juni. Dessa grisar går upp 1kg per dag och när första natten med minusgrader kommer skjuts dem för att sedan bli griskött och julskinka. Dessa grisar springer fritt, äter gräs och kokta potatisar, råa är inte bra för magen. Han smörjar in dem med solkräm varje morgon för att de inte skall steka fläsket och sedan ligger de där som vilken badgäst som helst och steker i solen. Någon som blir sugen på att skaffa en sommargris?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela