Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

101231

Publicerad 2011-01-03 11:47:39 i Allmänt,

En fantastisk dag.

Började dagen med att ligga kvar alldelses förläge i sängen:) Mysig som bara den och bråttom fick vi eftersom eftersom ingen av oss hade förberett packning inför dagens road trip.



Efter ansiktsmask, laddning av kameran, kontrollerat att påsarna som vi rånade systemet på vara med kändes det skönt att lämna lägenheten. Destination: Ulricehamn - Marbäck - Jönköping.




Resan innebar nyårsfika hos Farmor var lika mysigt som alltid. Hembakat och gott kaffe. Sen åkte vi vidare till mina föräldrars hus för att hämta min bräda. Länge sedan jag såg den. Dock ska jag inte åka något som är planerat innan sportlovsveckan. När vi önskat Gott Nytt År till dem for vi vidare mot Jönköping för att möta upp Per och Anna inför nyårskvällen som tillbringades tillsammans med ett gott gäng, tre rätters, lekar och skön sång.

Matsedeln

Förätten
Ryska bliner; Bovetestekt pannkaka med löjrom, cremé fraiche, rödlök, dill och citron.

Huvudrätten
Kallt örtmarinerat kött med stomp av potatis.

Efterrätt
Chessecake med passionsfrukts överdrag.

                                         


God Fortsättning till er alla och önskar er ett härligt 2011.


Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-01-03 21:05:39

Förrätten lät väldigt spännande, och vackert upplagd var den med!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela