Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

the heat is here

Publicerad 2011-04-18 22:08:22 i Allmänt,

Vi har solen i ögonen
Och spilld mjölk överallt
Det stinker av gammalt groll
men vi har skuggorna bakom oss trots allt.

Åh, idag har det varit sommar.
Idag har jag känt grässtrån mot min hud.
Idag har jag bränt ansiktet och fått solsting.
(Om någon undrar varför jag är mer knäpp än vanligt).
Idag har jag haft shorts och tisha.
Benen var vita, solen har gjort dem röda.
Idag har jag promenerat med fina tjejer.
Har suttit vid en fontän och njutit av livet med gosiga pojkar och flickor.
Idag är jag lycklig, lycklig i själen, i tanken och i tårna.
Tänk om du varit här och delat dagen med mig.









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela