Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

What a day

Publicerad 2010-09-05 21:59:23 i Allmänt,

Gårdagen startades med sol och lite matematikplugg nere i vår sommarstuga på landet dä solen visade sig från sin bästa sida. Njuter som aldrig förr av de sista strålarna innan höstmörkret tar över. Kvällen avslutades med bästa fotbollslaget: Mossens BKs damers lagfest med tillhörande inkilning:) Galen kväll!! Bilder kommer, jag lovar.

Hur jag ens orkade stiga ur sängen 06:00 i morses för att ta mig till jobbet på Stena Line som aktivitetsledare för barnaktiviteterna är ett mirakel. Trött och disig som aldrig för har humöret ändå varit på topp. Underdagen kom jag och vännen Sanna, även arbetskollega, fram till att vi är en farlig sammansättning då humorn var på lägsta nivå, då den är som roligast.

Jag: - Den här elefanten är mycket finare än den jag har hemma.

Sanna: - Jasså?!

Jag: - Den som jag har nu har blivit så himla sleten och slapp. Behöver en hårdare. Det blir skönare då.

Sanna: - Men vad använder du den till egentligen?

"Hört att det för övrigt är bra att tänka före man öppnar munnen......"

Då hon även försökte sig på att "skada" mig ett antal gånger under dagen kunde jag andas ut när arbetspasset led mot sitt slut. Tack för en sjukt flummig dag på jobbet!! 



Inte tog den slut där.

Här även styrt med timrapporter till Stena Line och mitt andra jobb på GBG STAD. Lite pengar cashas in nästa 25:e i alla fall.

FYNDat kurslitteratur till kursen jag läser nu: LMN120 som är en matematikk kurs för åldrarna 6-12 år. Sjukt nöjd och dessutom sparade jag x antal hundralappar på bara dessa två böcker. NNÖÖÖJJDD




Kocken; moi har även hunnit med att laga grymt go mat denna kväll. Matlådor är ett måste under veckorna i skolan. Idag valde jag att tillaga Rotfruktsgratäng med bulljong -och ostöverdrag samt kött med tillhörande sallad och bröd. Till detta avnjöts även ett glas rött. Fantastiskt gott.



Nu väntar soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela