Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Kognitiv Träning

Publicerad 2010-09-06 22:09:45 i Allmänt,

Läser Matematik för tidigare åldrar som en av mina inriktiningar inom Lärarutbildningen och idag bjöds det på föreläsning och seminarium om olika baser. I större delen av världen använder vi en 10-bas när vi räknar. Vi har även ett positionsystem och bestämmelser för varje siffra. Tidigare fanns det många olika baser där det mesta bestämdes med symboler. Så idag har vi gjort om vårt 10-bassystem till olika baser. Snacka om kognitiv träning. Fatta först ingenting, men när ljuset tändes så fick jag en sån adrenalinkick. Jag nörd?! Nja, men lika underbart när jag lär mig nya saker :) Lika glad som ett barn.

Blev en mysig seneftermiddag efter en lång dag i skolan med lite strosande på stan med underbara vännen Caroline. Ses dock alltför sällan då vi inte längre läser samma kurs. Var i alla fall snabbt inne och kollade på en ny laptop till mig. Ska det satsas på en MAC eller den traditonella PC:n? Kom gärna med förslag.

Tog vägen förbi gymmet eftersom jag missade fotbollsträningen idag. Gillar inte alls att den redan börjar kl. 17:30 och är ända borta i Munkebäck:/ Får träna lite boll i morgon istället. Körde i alla fall en timma i gymmet med focus på konditionen eftersom jag varit sjuk under större delen av augusti och behöver bättre på den. 30 min crosstrainer, 10 min rodd och resten MRL. Hoppade sedan med på ett danspass där det blandas hej vilt i både musik och dansstilar. Mer show än focus på stegen. Sjukt kul.





Njöt av promenaden hem. Var en helt underbar himmel.




Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-09-07 09:48:29

MAAAAC! :) det enda rätta!! Danspasset lät kul, roligare än matten iaf! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela