Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

100 km/h

Publicerad 2010-10-25 23:03:54 i Allmänt,



Chalmers logga

Veckan som varit har gått i ett. Upp till skolan, där jag nu läser matematik på Chalmers. Sedan har det varit Danskt höstlov, Potatislov, som det så fint heter i Danmark. Färjan mellan Göteborg - Fredrikshavn har därför kryllat av barn vilket har gjort att det blivit extra pass på eftermiddagarna från 15:15- 23:30. Slutade att jobba halv sex igår och jag kan lova att jag var odentligt trött. Satt i princip och blunda under eftermiddagsföreläsningen vilket är katastrof för jag förstår just nu inte mycket av den Geometriska matematiken. Hoppas snart att det lossnar. Någon Chalmerist som har lust att leka lite lärare och hjälpa mig??

Har haft mamma på besök under veckan. Hon har pysslat och ordnat lite i min lägenhet vilket uppskattas. Dock har vi knappt hunnit ses eftersom veckan har varit fullspeckad. Vi hann under torsdagen med ett besök till Ikea där jag köpte en byrå/skrivbord/sektritär, spegel, tavelister och massa krokar. Pappa och lillebror var nere och hjälpte mig att sätta ihop möblerna igår medan jag var och jobba. Evigt tacksam för hjälpen. Tur man har hantverkare i familjen. Kommer bilder inom kort.

Hann även under veckan införskaffa mig ett par stilrena stövlar med enkla detaljer som jag har letat efter under hösten. Hittade ett par stövlar från Bianco och blev förälskad. Inget att tveka på.



Hann även med Mossens årliga säsongsavslutning med God mat och härliga människor. Stort Grattis till Ulle som blev årets spelare.





Även våra tränare skall ha blommor och presenter som tack för att ni stått ut med oss tjejer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela