Marie Adelene Hansson

- Enda gången jag tar ett steg tillbaka är när jag tar sats -

Underbara dagar i Oslo

Publicerad 2010-11-20 15:18:52 i Allmänt,

Helt spontant bestämde jag mig för att följa med till Oslo i måndags när erbjudandet kom. Ångrar det verkligen inte då jag fick två fantastiska dagar med snö, sol, Ellen m familj, Maria och min roadtripkompis som skulle upp och jobba.

Tisdagen böjade med en härlig frukost bestående av fruktyoghurt och pannkakor. Kan det bli bättre när jag är den som skulle kunna äta pannkakor även på nobelmiddagen. Tog på mig bekväma kläder för en långpromenad i strålande solsken och snö som knarrar när man sätter ner fötterna. Besökte gammla minnnen och framför allt området kring frogner. Eftermiddagen spenderade jag på ett litet mysigt café på nationalteatern med Maria som är den enda från ursprungs gänget som fortfarande är kvar. Var så kul att ses trots att det bara var två måndaer sen sist så finns det alltid tusen saker att berätta och diskutera. Kvällen spenderade jag med min resekompis då vi bestämde oss för att pröva Oslos restauranger då mat inte är något som norrmännen är speciellt kända för. Vi valde en restaurang som heter D/S Lousie som ligger på Aker Brygge. Där valde vi att prova deras hjortfilé med blåbärssås, kantareller och röstipotatis som är ungefär som svensk potatiskaka. Vi avslutade middagen med en fantastiskt god ostbricka och massa roliga konversationer.

Onsdagen hade jag och Ellen bokat dejt hela dagen. Hon var helt exalterad under morgonen då jag lovat att hon skulle slippa att gå i barnehagen och istället följa med mig till ett badhus. Vi valde ett badhus i utkanten av staden som heter Naderudbadet och ligger i Bekkestua. Vi bada, hoppa och plaska i mellan bassängen och ibland undrar jag om jag någonsin kommer att bli vuxen. När det var dax att gå var det en aning svårare att få med min lilla dam men efter ett tag insåg även hon att mat behöver magen och det vore ju hemskt om alla syskon fick att upp efterrätten som skulle serveras hemma efter maten. Både jag och Ellen somnade en stund var på bussen hem. Tänk vad jobbigt det är att leka en hel dag. Det är inte nådigt vad jag har saknat min lilla prinsessa:)



































Oslo är en del av mig och jag lovar,
en dag kommer jag att komma tillbaka för att stanna längre än 2 dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

I 8 år har jag bott i denna fina stad Göteborg. Här har jag utbildat mig och sedan två år tillbaka arbetar jag som lärare. Jag lever tillsammans med min sambo som under veckorna jobbar i Oslo. I december -13 föddes vår älskade son och i mars -14 flyttade vi in i vårt hus. I mars -16 föddes vår lilla prematurtjej. Så mycket som händer nu. /Enjoy/

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela